Veelgestelde vragen over de kaartverkoop
Op deze pagina vind je alle informatie over het kopen van een (online) kaart, retourneren en de bereikbaarheid van De Kampanje.
Hoe kan ik online bestellen?

Via onze website zijn kaarten eenvoudig te bestellen. Je kunt een account aanmaken en via deze inlog gemakkelijk kaarten reserveren en direct betalen per Ideal, Podiumcadeaukaart of jouw online tegoed. Na afloop ontvang je een e-ticket onder jouw eigen account. Zelf uitprinten is niet nodig. Onze scanners kunnen de barcode van het e-ticket vanaf de mobiele telefoon lezen. Lees hier hoe je stap voor stap een account aanmaakt.

Hoe reserveer ik online een kaart:
1. Via 'Voorstellingen' kies je de gewenste voorstelling uit. Je kunt via de filter op genre of op datum zoeken. Of zoek via het zoekvenster (vergrootglas rechtsbovenin) op de naam of een deel van de naam. Klik op de naam van de voorstelling voor meer informatie en klik desgewenst op de rode knop “tickets”. Kies nu voor “verder winkelen” om meerdere voorstellingen te kiezen of op reserveren als je de reservering definitief wilt maken.

2. Nu komt je direct in jouw winkelmandje terecht en kan je het aantal stoelen kiezen. 

3. Voorstellingen in de Variopoolzaal, Middenzaal en Kleine zaal zijn geplaceerd. Dit houdt in dat je zelf stoelen kunt uitkiezen. Klik op 'zelf stoelen kiezen'. Je komt nu bij de plattegrond terecht. De bovenkant van de plattegrond is het podium. Klik in een open balletje (is lege stoel) en kies in de rechterkolom de juiste prijssoort, daarna een volgende balletje en kies ook daar de juiste prijssoort. Eventueel wordt er nog een optie Theatermenu aangeboden, wil je deze niet, klik dan op verder.

4. Je kunt nu het aantal stoelen kiezen voor de volgende voorstelling als je meerdere voorstellingen in jouw winkelmandje hebt. Indien de voorstelling ongeplaceerd aangeeft, dan is het voldoende om het aantal stoelen per prijssoort te kiezen. Op de avond van de voorstelling kun je zelf een plaats uitzoeken in de zaal. Ook hier wordt er optie theatermenu aangeboden. 

5. Aan het einde van het bestelproces kun je gaan afrekenen. Indien je een Podiumcadeaukaart hebt, ga je eerst hiermee afrekenen. Heb je nog een online tegoed bij De Kampanje, dan kun je daar ook mee betalen. Dit tegoed wordt niet automatisch verrekend, maar moet je inzetten als betaalmiddel. Daarna kun je het (eventuele) resterende bedrag met Ideal betalen.

6. Wacht rustig af na de betaling tot je terugkeert naar De Kampanje website. Indien je te snel wegklikt, komt de reservering niet tot stand!

7. Binnen een korte periode, ontvang je de e-tickets in jouw mailbox. Je kunt de tickets altijd terugvinden via jouw account, bij 'mijn agenda'. Onze scanners kunnen ook vanaf een mobiel scannen, kaarten printen is hierdoor overbodig.

Veel plezier en geniet van jouw theaterbezoek.

 

Annuleringsvoorwaarden

Kan ik mijn tickets annuleren? Ja, dat kan heel eenvouding. Het omruilen of teruggeven van tickets is mogelijk tot 48 uur voor de voorstelling. Je ontvangt een online tegoed ter waarde van de prijs van de toegangskaart. Bij een volgend bezoek kun je (deels) online betalen met dit tegoed. Voor het annuleren van tickets kunt u contact opnemen met de theaterkassa.

Zijn garderobe en pauzedrankje inclusief?

Prijzen van voorstellingen op de website zijn incl. pauzedrankje, garderobe en servicekosten. Prijzen van staconcerten en -feesten zijn exclusief een drankje, incl. garderobe en reserveringskosten. Indien je reserveert komen er dus géén extra kosten bij. Het pauzedrankje ontvang je in de pauze of, als er geen pauze is, na afloop van de voorstelling. Bij familievoorstellingen staat er in de pauze of na afloop van de voorstelling een glaasje limonade klaar voor de kinderen.

Hoe bestel ik een Podium Cadeaukaart?

Geef een avondje theater cadeau! Kijk je er ook zo uit naar een bezoek aan het theater samen met vrienden, familie of partner? Wil je iemand een hart onder de riem steken? Koop dan nu een Podium Cadeaukaart! 

Onze gepersonaliseerde Kampanje Podium Cadeaukaart is zowel aan de kassa als online te verkrijgen.

Ik kom te laat voor mijn voorstelling, kan ik de zaal nog in?

We willen de voorstelling graag op tijd laten beginnen; na aanvang kunnen wij toegang tot de zaal/jouw eigen zitplaats niet garanderen. De producent van de voorstelling bepaalt of er nageplaatst wordt. Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden, zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Het kan dan zo zijn dat je op andere plaatsen komt te zitten dan gereserveerd. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou het ook kunnen betekenen dat je de zaal niet meer in kunt. 

Wanneer wordt de eindtijd van de voorstelling bekend?

Bezoekers ontvangen enkele dagen voor de gereserveerde voorstelling een email met praktische informatie. In deze email staat ook de geschatte eindtijd vermeld. Let er hierbij wel op dat de werkelijke eindtijd afhankelijk is van een aantal factoren (applaus, toegiften etc.) en dus kan afwijken van hetgeen in deze servicemail vermeld is. Alle bezoekers die via ons een kaart hebben gekocht voor de voorstelling, ontvangen een servicemail.

Ik ga met een kind naar de voorstelling. Moet ik ook een ticket kopen voor mijn kind?

Wat leuk en goed dat je met een kind naar het theater gaat. Het theater is een heerlijke plek voor een uitje.

Kaarten voor kleine kinderen
Alle bezoekers van jeugd- en familievoorstellingen dienen in het bezit te zijn van een toegangsbewijs. Ook als je kind graag op schoot zit. 

Leeftijdsindicatie
Bij alle jeugd- en familievoorstellingen staat een leeftijdsindicatie (2+, 4+, 6+, 10+, 12+, 16+). Deze indicatie geeft aan voor welke leeftijdscategorie de voorstelling geschikt is. De theatermakers houden met de inhoud van de voorstelling en met geluid- en lichteffecten rekening met de leeftijd van je kind.

Stoelverhogers
Wij beschikken over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien. Deze staan bij de ingang van de zaal en mag je zelf pakken.

Mag mijn kind op schoot?
Een kind mag tijdens de voorstelling op schoot. In verband met de veiligheidsvoorschriften heb je wel een eigen ticket voor je kind nodig. 

Kinderwagen/buggy/maxi cosi
Kinderwagens, buggy’s, meegebrachte kinderstoelen als een Maxi Cosi mogen niet mee de zaal in. Deze kun je achterlaten bij de entree en/of garderobe. De garderobe is bewaakt.

Baby’s
Voor een prettig theaterbezoek van jou, jouw kinderen, de andere bezoekers en de spelers op het toneel adviseren wij om geen baby's mee te nemen naar (kinder)voorstellingen. Behalve bij een speciaal concert voor baby’s (zie leeftijdsindicatie voor toelichting).

Lees in het magazine van Go-Kids theater meer over het bezoek met een kind aan een theater over o.a. leeftijdsindicatie en de beleving.




Kan ik reeds bestelde e-tickets online opzoeken?

Als je online kaarten via onze website gereserveerd hebt, dan zijn jouw e-tickets beschikbaar in jouw digitale account. Je vindt een overzicht van jouw e-tickets via deze link.

Heb je hulp nodig bij het reserveren van jouw plaatsen?

Per mail of telefoon zijn wij te bereiken van ma t/m vr van 09.00 t/m 17.00 uur via T. 0223 674 664 / reserveren@kampanje.nl. Je ontvangt bij een telefonische bestelling een bevestiging per e-mail met daarin een betaallink. Je ontvangt dan na betaling direct jouw e-tickets.

Hoe werkt een wensenlijstje/winkelmandje?

Wensenlijstje
De voorstellingen die je wilt reserveren kan je op jouw eigen online wensenlijstje zetten. Je vindt het hartje op elke voorstellingspagina. Klik op het hartje en voeg zo gemakkelijk voorstellingen toe aan jouw wensenlijstje. Als je een account hebt en bent ingelogd, komen deze voorstellingen automatisch op jouw wensenlijstje te staan. Als de kaartverkoop begint, staat het overzicht al klaar. Vervolgens kun je dan in één keer alle voorstellingen uit jouw wensenlijstje in je winkelmandje doen. Je hoeft dan alleen nog de stoelen te kiezen. 

Winkelmandje
De voorstellingen in jouw digitale winkelmandje blijven één uur voor je gereserveerd. Zorg dus dat je de bestelling binnen 60 minuten afrondt.


Is op de avond van de voorstelling de kassa geopend?

Op de avond van de voorstelling is de kassa van ons theater geopend vanaf 17:00 uur. Wij vragen je wel om de kaarten via onze website aan te schaffen en een e-ticket te downloaden op jouw mobiele telefoon. Bekijk hier de actuele kassa-openingstijden.

Inleiding

Bij enkele voorstellingen wordt er vooraf om 19:30 uur een gratis inleiding aangeboden. Een inleiding wordt veelal gegeven door een dramaturg/acteur/regisseur die achtergrondinformatie over de voorstelling geeft. Een stukje verdieping. Een inleiding wordt mogelijk gemaakt door de Vrienden van de Kampanje.

Kan ik zelf stoelen kiezen?

Wij hanteren geplaceerde plaatsen in de Variopaalzaal, Middenzaal en Kleine zaal. Bij het reserveren van een kaart kan je zelf jouw rij- en stoelnummer kiezen. Als het een ongeplaceerde zaal betreft, dan kan je op de avond van de voorstelling zelf een beschikbare plaats uitkiezen in de zaal. Wil je rolstoelplaatsen reserveren? Neem dan contact op met de theaterkassa via reserveren@kampanje.nl

Wil je een avond theater combineren met een overnachting?

Er zijn diverse mogelijkheden in Den Helder! Lees ze hier. 

Recyclebare bekers staconcerten

Vanaf 1 januari 2024 zijn gesloten evenementen verplicht om bekers en voedselverpakkingen te hergebruiken of te recyclen. In kader van de duurzaamheid zal dit ook per 1 januari 2024 gelden bij de staconcerten in Theater de Kampanje.

Bij De Kampanje werken we met een recyclingssysteem, waarbij een recyclemunt (lees: token) wordt ingezet om de plastic bekers terug te halen. Bij binnenkomst krijgt de bezoeker een gratis groene token. De token wordt ingewisseld voor een beker bij een eerste bestelling en bij volgende bestellingen wordt deze weer omgeruild voor een nieuwe, schone beker.

Als de beker of munt verloren gaan, kan er een nieuwe token worden aangeschaft voor € 1,- bij de muntverkoop. Let op: tokens vertegenwoordigen geen waarde. Een ontvangen of aangeschafte token kan dus niet ingewisseld worden voor geld.

Als de bezoeker een bepaalde tijd geen consumptie wil halen of met een lege beker in de hand wil staan, kan de beker omgeruild worden voor een token om deze vervolgens weer in te wisselen bij een volgende bestelling.



Podium Cadeaukaart

Kijkt je ook zo uit naar een bezoek aan het theater? Wil je iemand een hart onder de riem steken? Of ben je op zoek naar een geschenk voor medewerkers en relaties? Koop dat een Podium Cadeaukaart! Want met deze kaart geef je eenvoudig een avondje theater cadeau. Je kunt de Kampanje Podium Cadeaukaart ook inleveren bij ons restaurant Stoom.

Onze theaterkassa is van dinsdag t/m vrijdag geopend tussen 09.00-17.00 uur. Wil je meerdere Podium Cadeaukaarten bestellen en/of zoek je nog een extra geschenk erbij, neem dan per email contact op met onze theaterkassa: 0223 674 664 | reserveren@kampanje.nl.

Je kunt ook de Podium Cadeaukaart online bestellen via deze link. De cadeaukaart is 3 jaar geldig. Online bestellingen op werkdagen vóór 15.00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd. Podium cadeaukaarten gekocht vóór 19-8-2019 blijven onbeperkt geldig. 

 

TopTicketShop

Koop niet bij TopTicketShop!
Partijen als TopTicketShop verkopen tickets tegen woekerprijzen en steken de winst in eigen zak. Koop je tickets bij het theater zelf of via NTK.

Staat jouw vraag er niet tussen? Mail uw vraag naar reserveren@kampanje.nl.